De belangrijkste beslissing is hier of u een statische site gaat bouwen of een blog. Wat is het verschil?

In een notendop:

een BLOG is gebaseerd op een regelmatige stroom bijgewerkte of nieuwe inhoud (de zogenaamde " berichten") 
Die berichten worden meestal georganiseerd op datum en onderwerp.

Een statische site bestaat uit pagina's met inhoud die doorgaans niet snel verandert.


In de afgelopen jaren is een grote verschuiving gaande van statische websites naar regelmatig bijgewerkte blogs. Dit heeft een aantal redenen:

  • Google houdt van regelmatig bijgewerkte inhoud. De ranking en vindbaarheid van uw website is waarschijnlijk beter met een regelmatig bijgewerkte blog dan bij een statische website die zelden wordt bijgewerkt.
  • Bezoekers houden ook van nieuwe/veranderende inhoud. De kans op herhaliongsbezoeken is groter met een blog dan met een site die nooit verandert.
  • Blogs zorgen voor veel meer interactiviteit met de lezers dan statische websites - dit is goed voor de eigenaar van de blog, die kan zo bouwen aan een relatie met hun publiek.

Statische HTML-gebaseerde sites hebben nog steeds een functie, met name websites met veel en/of belangwekkende informatie die zelden verandert. Het is een goede manier om websites te creëren die niet voordurend geld en inspanning vragen.

 

De voordelen van een blog
  • Eenvoudig aan de slag & snel gebouwd
    Blogging platforms zoals bijvoorbeeld WordPress zijn ontworpen om snel en makkelijk op te zetten. Ze zijn gemaakt om te bloggen en zijn gebruiksvriendelijk genoeg dat zelfs de meeste digibeten met een blog aan de slag kunnen. Als u serieus een site wilt bouwen om geld mee te verdienen, moet u wel de gehoste platforms (zoals WordPress.com en Blogger) vermijden. In plaats daarvan gaan voor een zelf-gehoste blog.
  • Interactiviteit
    Een van de krachtigste eigenschappen van een blog is dat lezers kunnen participeren door het plaatsen van opmerkingen. Dit stelt u in staat om met lezers van gedachte te wisselen, feedback te krijgen en relaties op te bouwen.
  • Uitbreidbaarheid
    U kunt de functionaliteit van een blog snel en eenvoudig uitbreiden (bijvoorbeeld met betaald lidmaatschap, online cursussen, video blogs of social networking ,).
  • Blog netwerken & vriendschappen.
    De meeste bloggers leven niet in een luchtbel, ze zijn onderdeel van een soort van online gemeenschap. Dit helpt met link building, het bereiken van nieuwe doelgroepen en cross-blog promoties.
  • Gemeenschappen bouwen
    veel blogs hebben een lezerspubliek dat steeds meer op een gemeenschap gaat lijken. Een gemeenschap wordt bepaald door het niveau van interactie, het creëren van win-win-relaties of een gemeenschappelijk doel. Blog-eigenaren, kan dit een responsief en geëngageerde publiek opleveren.

 

De nadelen van een blog

  • De druk om regelmatig te bloggen
    De aard van een blog betekent dat de lezers & abonnees verwachten dat de inhoud regelmatig wordt bijgewerkt. Als u geld wilt verdienen met de blog, moet u zich hier voor langere termijn aan commiteren.
  • De beste soort geld-genererende blogs zijn zelf-gehoste blogsites. Het vereist een zekere mate van technische kennis om dit op te zetten en aan te passen, zeker als u echt wilt opvallen.
  • De "ik ook"-benadering
    Er zijn vandaag de dag zoveel blogs dat het steeds lastiger wordt u te onderscheiden van de massa. Door Blogsites zijn veel mensen plots omgetoverd in een soort journalisten en schrijvers! Het wordt lastig om op te vallen en uw publiek te bereiken, tenzij u iets unieks te vertellen hebt of een unieke manier hebt om iets te vertellen.

 

Voordelen van een HTML-site
  • Wanneer ze eenmaal zijn gebouwd kost het beheer veel minder inspanning dan een blog. U kunt de site voor een groot deel laten voor wat het is en u concentreren het genereren van bezoekersverkeer.
  • Er zijn tal van tools om u te helpen bouwen aan een statische site - veel hosting bedrijven komen met ingebouwde tools om dit te doen.
  • De bezoekers, lezers, abonnees of gemeenschap hebben geen verwachtingen. Uw site is er om informatie te verstrekken. Het hoeft niet direct te beschikken over middelen voor feedback of directe communicatie. Soms is dat alles wat u nodig hebt en men verwacht niet van u dat u de site of de informatie die daar op staat altijd snel vernieuwd.

 

De nadelen van een HTML-site

  • De technische en inhoudelijke uitdaging om (goede) een site op te zetten is een stuk groter dan bij een Blog-site.
  • Omdat er geen regelmatig nieuwe inhoud is kan het moeilijker zijn en langer duren om hoger in de zoekmachines te beklimmen.
  • Het kan moeilijk zijn om inkomende links te genereren omdat u geen deel uitmaakt van een gemeenschap van bloggers.

Advies: De aard van de site die u moet bouwen wordt grotendeels bepaald door Stap 1 en uw verdienmodel. Als uw strategie vereist dat regelmatig veel nieuwe inhoud aan de site wordt toegevoegd, dan is een blog de beste keus. Als vrij statisch is, maar veel informatie bevat, dan is een HTML-site de beste keus.

 

>> verder naar STAP 3: Opzetten van uw website (binnenkort online)

<<  terug naar  Geld verdienen met websites

Orios

Telefoon:  (085) 0655 790
Email:        info@orios.nl
Web:         www.orios.nl

Adres:
Sleggeplantsoen 55
6835AH, Arnhem 

U heeft een vraag?

Wij geven u graag antwoord

captcha
Go to top
Orios.nl maakt gebruik van cookies om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten.
Ok